Forum Home

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Fundering på speldag
Sarel
post 21:05, 2012-05-16
Post #1

Group: Spelare
Member No.: 1

Funderar på om det skulle kunna vara värt att byta speldag till söndagar istället för lördagar. Det skulle underlätta för mig, eftersom jag skulle slippa köra iväg Loke för att jag ska fara och spela. Och om Magnus och Nils spelar med Alex&co på den helgdag som vi inte spelar på skulle det underlätta för dem också. Vi har hittills inte haft några större problem att bryta spelet relativt tidigt, speciellt om vi vet att vi inte kan spela särskilt länge. Visst, några gånger har det blivit ganska sent, och vi har inte kommit hem förrän tre-tiden ibland, men jag vet av egen erfarenhet att när man spelar med Alex&co kan tre på natten räknas som tidigt.

Skulle det innebära större problem om vi spelade på söndagar? Om man satsar på att avsluta spel senast vid midnatt, är det tillräckligt för de som måste upp tidigt på måndagar? (Jag måste ju oftast inte det, om jag inte har ohemult tidiga tider inbokade.) Om man börjar ca ett (med mat, visserligen) innebär det fortfarande en sammankomst på ca 11 timmar, vilket är ganska mycket om man tänker efter. Vem vet, vi kanske skulle kunna bli effektivare på att börja så man kommer igång med faktiskt spel innan klockan fem :p

Prata, diskutera och argumentera =D det är det vi har forumet till, och livet vore bra mycket tråkigare om alla höll med varandra hela tiden ;)
Go to the top of the page

+Quote Post

Start new topic
Replies
SumoMite
post 18:48, 2012-05-28
Post #2

Group: Spelare
Member No.: 4

Jag har inga problem med att spela söndagar, det är att föredra för mig så länge vi kan hålla oss till att sluta spela vid typ 01.00 senast.
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 2026-01-14, kl 22:04