Forum Home

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Info: Drakars Vila - Kovenantsed och Stadgar
Sarel
post 11:27, 2012-01-24
Post #1

Group: Spelare
Member No.: 1

Kovenantsed

Jag, namn, anhåller om att bli accepterad till Drakars Vilas kovenant. Jag gör så av egen fri vilja, utan några influenser utifrån; ingen magi eller mundäna krafter tvingar mig hit idag. Jag förstår att mitt liv är förverkat om detta eller någon annan del av min ed skulle visa sig falsk. Jag står här, med full vetskap om vad jag gör.

Jag svär vid min Gåva, mitt liv och allt jag håller kärt att jag är namn, och att jag inte farit med osanning om mitt förflutna och vem jag är. Jag svär på att jag aldrig har haft umgänge med eller bistått demoner eller diabolister, och att jag aldrig kommer att göra det. Jag förkastar härmed alla tidigare eder, förpliktelser och lojaliteter, bindande eller inte. Jag börjar om på nytt, och ger mig själv fullt ut till Drakars Vila. Jag förstår vad allt detta innebär, och accepterar alla termer i kovenantets stadgar nu och för all framtid.

Från denna dag skall Drakars Vila vara mitt hem. Jag lovar att hålla Drakars Vilas mål som mina egna mål. Dess allierade är mina allierade, dess fiender är mina fiender, dess rikedomar mina rikedomar och dess motgångar och bekymmer såsom mina egna. Jag svär att aldrig spionera på mina kovenantsbröder och –systrar, eller deras affärer, med hjälp av magi. Jag svär att aldrig ofreda det fagra folket, då jag inte vill utsätta mina kovenantsbröder och –systrar för deras vrede och hämnd. Jag svär att aldrig, vare sig genom handling eller overksamhet, tillåta Drakars Vila att komma till skada, oavsett om denna skada skulle vara fysisk, magisk, andlig, ekonomisk eller social.

Jag svär att aldrig avslöja någon information om Drakars Vila för utomstående utan tillstånd från kovenantsrådet. Ej heller ska jag representera Drakars Vila inför andra, skriva under bindande kontrakt eller svära eder som påverkar dess medlemmar eller välgång utan att först ha givits tillåtelse till detta av kovenantsrådet. I alla avseenden ska jag upprätthålla detta mitt nya hems rykte och heder, och sätta dess välstånd före mitt eget.

Detta är min innerligaste och mest allvarsfyllda ed. Drakars Vilas liv är nu mitt eget.
Go to the top of the page

+Quote Post

Posts in this topic

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 2026-01-14, kl 20:07