Forum Home

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Fundering på speldag
Sarel
post 21:05, 2012-05-16
Post #1

Group: Spelare
Member No.: 1

Funderar på om det skulle kunna vara värt att byta speldag till söndagar istället för lördagar. Det skulle underlätta för mig, eftersom jag skulle slippa köra iväg Loke för att jag ska fara och spela. Och om Magnus och Nils spelar med Alex&co på den helgdag som vi inte spelar på skulle det underlätta för dem också. Vi har hittills inte haft några större problem att bryta spelet relativt tidigt, speciellt om vi vet att vi inte kan spela särskilt länge. Visst, några gånger har det blivit ganska sent, och vi har inte kommit hem förrän tre-tiden ibland, men jag vet av egen erfarenhet att när man spelar med Alex&co kan tre på natten räknas som tidigt.

Skulle det innebära större problem om vi spelade på söndagar? Om man satsar på att avsluta spel senast vid midnatt, är det tillräckligt för de som måste upp tidigt på måndagar? (Jag måste ju oftast inte det, om jag inte har ohemult tidiga tider inbokade.) Om man börjar ca ett (med mat, visserligen) innebär det fortfarande en sammankomst på ca 11 timmar, vilket är ganska mycket om man tänker efter. Vem vet, vi kanske skulle kunna bli effektivare på att börja så man kommer igång med faktiskt spel innan klockan fem :p

Prata, diskutera och argumentera =D det är det vi har forumet till, och livet vore bra mycket tråkigare om alla höll med varandra hela tiden ;)
Go to the top of the page

+Quote Post
Emil
post 21:18, 2012-05-16
Post #2

Group: Spelledare
Member No.: 2

jag kan redan nu säga att det kommer bli problem för mig men söndagar för att jag skal jobba dagen efter och det skal ofta magnus med men jag vet inte vad han säger. och det andra för mig är även om vi slutar kl 00.00 komer jag endå inte kunna sova för en kl 4typ för då är jag så uppspelt efter passet att det blir problem oftast typ.

det går att lösa en mötes lokal i morgon om fålk är villiga att sita i konfurans rumet på kretsen nu när hella kretsen typ är på umeå c så det fins lokal även om det är söndag och vi kan stänga in os där nu denna gång

+Quote Post
Igneus
post 01:56, 2012-05-17
Post #3

Group: Spelledare
Member No.: 5

Jag håller med Sarel om att för mig skulle söndagar troligtvis fungera mycket bättre än vad lördagar gör. Det som är lite klurigt är väl folk som jobbar dagen efter. Jag har förvisso relativt ofta möten på måndagar men då jag är mycket van att klara mig på lite sömn är det sällan ett problem måste jag erkänna.

Barn bör förvisso prioriteras och då är det bra om du inte skulle behöva kasta ut Loke utan att han istället kan stanna så länge han känner att han vill. För mig är det egentligen bara fördelar med att byta dag vad jag kan komma på. Så jag är i alla fall på idén med dagbytet.

Jag kommer tyvärr inte att kunna träffas alls imorgon i och med att jag verkligen måste börja packa som en gnu. :(

+Quote Post
Längel
post 19:02, 2012-05-17
Post #4

Member No.: 3

Jag tyckte för länge sen att jag gärna varierade speldag och inte alltid spelade på just lördagar, så jag är positiv till en ändring av vår standardspeldag. För mig personligen finns inga hinder för det, inte som jag kan komma på i nuläget. Kanske skulle det innebära att vi måste hålla striktare spellängdsgränser för Emils skull. Vad tycker du om saken, Magnus? Hur skulle det påverka dig?

+Quote Post
SumoMite
post 18:48, 2012-05-28
Post #5

Member No.: 4

Jag har inga problem med att spela söndagar, det är att föredra för mig så länge vi kan hålla oss till att sluta spela vid typ 01.00 senast.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 2026-01-14, kl 18:43